in

Winners Club na cestách: Tomáš v Římě

Day 1

Do Říma jsem nevyrazil prvně.

Byl jsem tu před 2 roky s přítelkou a teďka s rodinou. Máma měla narozeniny a protože Řím neviděla, zdálo se mi to jako docela dobrej dárek. Sám mám totiž nejradši, když mě někdo někam vyveze…

Letěli jsme z Prahy ve středu odpoledne tak, abychom už ten večer byli na ubytování v Airbnb. Protože jsme velká rodina, netrmáceli jsme se z letiště Fiumicino vlakem, ale ukecali jsme místního hip-hopera s kulichem, aby nás vzal minivanem do města. Cesta nás 7 stála  €10/os, což vycházelo levněji, než vlak.

Airbnb je vždycky sranda. Buď je to ubytko naprd (to se mi dělo v Indonesii) nebo je to super (třeba v Portugalsku). Tohle dopadlo výborně, protože i když je nás slušný stádo, vešli jsme se do pokojů výborně a společné prostory byly dostatečně velké, abychom se neušlapali. Bydlíme na Via Tritone, kousek od Piazza Barberiny. Kamenem byste dohodili k Fontáně di Trevi…

Day 2

Miluju Itálii. Jako malej jsem tady byl pořád, protože tu máme část příbuzenstva. Takže první naše cesta byla do kavárny pro kafe. Vzali jsme to přes Fontánu di Trevi, která se konečně přestala rekonstruovat. Minule jsem ji přes lešení ani neviděl… teď byla krásně zrekonstruovaná.

Pokračovali jsme na Piazza di Spagna a dále na Piazza del Popolo. Vyrazili jsme poměrně brzy (před polednem – to je pro Italy brzo) a tak náměstí nebyly davy lidí. Koukli jsme se na vyhlídku v parku Borghese a už byl pomalu čas jít lovit něco k jídlu.

Máme vyhlídlou restauraci Serafini Alla Pace, která je v boční ulici kousek od Piazza Navona. Takže jsme klasickou turistickou cestičkou přes Via del Corso se dostali k pro mě nejkrásnější památce v Římě Pantheonu a pak na Piazza Navona, kde jsme pojedli.

Piazza Navona – Tomášův instagram

Odpoledne jsme dokončili turistickou procházku k Piazza Venezia, Colosseum a Forum Romanum. Do vnitř se nám nechtělo, protože bylo docela pozdě a v nohách jsme měli pár kiláků. Řekli jsme si tak, že Colosseum a Forum si necháme na druhý den – což byla chyba.

Day 3

Na pořadu dne bylo dojít do Vatikánu a podívat se do místních muzeí. Lístky jsme si objednali online, takže jsme mohli přeskočit frontu, ale museli jsme tam být na čas. Vyrazili jsme pěšky nejprve k Andělskému hradu (po kafi a snídani, samozřejmě), poté k Svatopeterskému náměstí (František nebyl doma) a pak do muzeí. Na listopad bylo poměrně teplo i v Itálii a tak bylo bezva, že jsme se nemuseli plahočit ve frontě na lístky, která byla poměrně dlouhá (před 2 roky jsem ji zkoušeli vystát, ale jakmile jsme zjistili, jak dlouhá je, tak jsme se na to vykašlali).

Vatikán – Tomášův instagram

Bohužel muzeum bylo tak přecpané, že nás to po pár minutách přestalo všechny bavit. Davy lidí proudily sem a tam, narážely do sebe a celej zážitek z toho, že uvidíme Sixtínskou kapli byl ta tam. Nakonec jsme muzeum prošli se sebezapřením, viděli v kapli tu pěknou prácičku od Michelangela, ale pak jsme byli rádi, že už míříme k východu. Davy přehlušily tu krásu.

Metrem jsme vyrazili ke Colosseu a zapadli jsme do jedné z bočních uliček, kde jsme se najedli. Když jsme pak došli zpět k hlavní památce, před nosem nám ji zavřeli (bylo 15:30). A Forum Romanum bylo zavřené taky. Padla na nás trochu otrávenost, protože jsme se na to opravdu těšili a zvlášť po tom nezážitku ve Vatikáně.

Colosseum & Forum Romanum – Tomášův instagram

Udělali jsme si ještě menší procházku přes Piazza Venezia k Pantheonu a až k Piazza Navona, kde jsme si dali tu nejlepší zmrzku in da town a pak se pomalu courali městem na pokoj.

Na ostatní fotky se můžete kouknout na můj instáč.

Kam jít si dát víno a k němu nějaké jídlo:

Serafini Alla Pace (na pizzu a těstoviny)

Da Olimpio (na abbacchio s brambory)

Zapadlá ulička kousek od Serafini Alla Pace směrem Piazza Navona – nepamatuji si název, ale vypadá to tam vtipně. To poznáte… (na zmrzlinu)